ingrid kristiansen

Englevakt i Sverige

• 17.04.2017, 10:30

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Det ble påske på oss alikevel!

Jeg trodde min tradisjonelle påske ble avlyst og at jeg skulle bli stuck i Tromsø hele påsken, ikke at bypåske er så forbaska ille, men jeg foretrekker tradisjonen tro med skitur, bål og Kvikk lunsj.

Vi hadde en plan på hvordan vi skulle komme oss til Sverige, men nå er det sånn at ikke alle ting går helt som planlagt, så da sto turen vår i fare. Tidlig Torsdag morgen ble vi ringt av "svigermor", hun hadde funnet både buss og tog som kunne ta oss med til Sverige, ulempen var at turen som egentlig tar 6 timer med bil ville ta 12 timer med buss og tog..Vi tenkte at turen ville bli koselig uansett og pakket sakene våre med engang.

Jeg er så glad for at vi dro, selvom reisen ble veldig lang. Det har vært en så fin påske hvor jeg har fått blitt kjent med familien til kjæresten, kjørt scooter, grillet pølser og drukket masse kakao.

Bestefaren og bestemoren til kjæresten har to hunder, Rajje og Musti. De er så utrolig søte, både utseende og personligheten! Men den ene hunden, Musti var døden nær på scooter turen vi var på. Vi byttet på å kjøre scooter, det var bestefaren sin tur og han kjørte helt vanlig rundt om på isen. Han kom nærmere der hvor vi satt, det var da hundene la merke til han og de ble så glade for å se han at de sprang i full fart rett mot han. Det var her det gikk galt, Musti visste ikke hvilken vei han skulle springe, så han endte opp med å springe rett foran scooteren og hele hunden for under scooteren. Det var et helt forferdelig syn, jeg satt helt i sjokk mens de andre sprang frem mot hunden. Jeg forventet å se det værste når de fjernet scooteren, men heldigvis var hunden like hel. Jeg kan ikke si annet enn at han hadde ordentlig englevakt, for det der kunne endt mye værre. Vi alle er utrolig glade for at det kun var litt pels som gikk tapt og at Musti er like hel ♥

Breakfast queen

• 18.03.2017, 13:11

God morgen, eller god formiddag blir det vel ♥

I dag skinte solen inn på rommet kl 09:00 og vekte meg opp for dagen, det må være den beste måten å våkne på (til tross for at den er irriterende når den skinner rett i fleisen). Med egg og bacon til frokost ble morningen ti gang bedre! Det skal sies at jeg har fått tittelen frokost dronningen her hjemme, for er det noe jeg elsker så er det store gode frokoster med pannekaker, bacon, egg, og smoothie, ja dere kan jo bare tenke dere..♥

Planene for dagen er jobb, igjen haha. Jeg klager ikke! For i stede for å bruke penger, tjener jeg penger. Med andre ord, det er ikke mye spennende som skjer i dag for denne frøkna. Annet enn jobb, rydding og vasking haha.

Anyways, jeg er i en slags lykkeboble for tiden og det er så ufattelig digg! Jeg har full kontroll på skolearbeidet, har fått ny jobb, har begynt for fult med kjøretimer og jeg har to uker med praksis, 1 uke skole også er det påskeferie! Wææ og etter påskeferien er det bare 1 måned til jeg blir 18. Det skjer så mye positivt, men også mye skummelt fremover. Jeg er midt i fasen hvor jeg snart blir myndig og jeg tror det blir å skje mye nytt og spennende, men også mye skummelt og utfordrende! Jeg gleder meg, og tar en dag om gangen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hva er dine planer for dagen?

Drar for første gang alene!

• 15.03.2017, 12:39

Hei dere!

Jeg har helt glemt av å fortelle dere at jeg og typen har bestilt vår første reise ilag. Det blir første gang vi to reiser sammen, men det er også første gang jeg reiser utenlands på eget ansvar, hjelp!

Plutselig ble jeg stor nok til å gjøre det som mamma, pappa og steforeldrene mine har gjort hver gang vi har vært på ferie, altså betale for reise,hotell, middag og  å finne frem til hvor vi skal. Jeg har alltid vært i min egen lille verden og fulgt etter hvor de har gått til enhver tid. Jeg har heller ikke reist så veldig mye i min oppvekst (hvis vi ser bort i fra Sverige turene da) så jeg føler meg ikke trygg på verken flyplasser eller hvordan vi skal komme oss til diverse attraksjoner, men med en reisevant kjæreste vil jeg tro at det ordner seg.

Vi reiser til byen i mitt hjerte, Budapest ♥ Helt siden jeg var der for første gang i 2013 har jeg drømt om å dra dit med en kjæreste eller noen venninner. Nå får jeg muligheten til å reise dit med kjæresten og jeg gleder meg kjempe masse til to uker med sol, bading, shopping og masse mat. Nedtellingen er i gang og det er faktisk bare 131 dager igjen! Litt optimistisk er det lov å være haha.

Av og til er det guttas tur

• 14.03.2017, 18:08

Hei på dere! ♥

Guttene trenger også å få kjenne på følelsen av å bli skjemt bort, ikke sant jenter? Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger sjarmøren min har kommet med blomster til meg, så i dag ble det en uventet liten overraskelse på han også gitt.

Jeg elsker å skjemme andre bort med gaver og overraskelser! Jeg blir så lykkelig av å glede andre. I dag tok jeg turen innom White bare for å se om de hadde fått inn noe fint. De fleste som kjenner meg vet at jeg er veldig flink til å handle på salg. Planen var jo bare å se, men slik ble det ikke.. Jeg fant denne to pakningen med Gant t-skjorter til under halve prisen. Klart t-skjortene måtte bli med hjem da og for en perfekt liten gave!

Liker du overraskelser?

Oh happy day

• 12.03.2017, 22:35

For en perfekt Søndag! ♥

Jeg sovnet før klokken 23 i går kveld og gjett om det var deilig! Konsekvensen av at jeg sovnet tidlig fikk jeg kjenne på i morgest da jeg våknet før hønsen, men jeg var likevel ikke ute av sengen før klokken bikket 12. DIGG! Dagen har blitt brukt til sløving, serie titting, diskusjon om evolusjon (av alle ting), ei ordentlig god treningsøkt og lekser. Det er beskrivelsen av en perfekt Søndag spør du meg!

Ellers ligger jeg å gruer meg sånn smått til kjøretimen jeg har i morgen tidlig, jeg vet jo selv at det ikke er noe jeg trenger å grue meg til..men nervene kommer jo uansett!

Håper dere har hatt en fin Søndag og at dere overlever morgendagen ♥

Endelig kom den til Nord

• 27.02.2017, 13:13

God formiddag dere ♥

Endelig kom vinterferien til Nord også, selvom jeg skal på jobb hver dag er det godt med et lite avbrekk fra skolen og alt hverdags stresset. Jeg begynner jo ikke på jobb før i 16-17 tiden, så jeg skal nok rekke å gjøre alt jeg måtte ønske i ferien for det.

Jeg har så mye jeg vil få gjort unna i ferien både gøye og kjipe ting, men tiden strekker ikke helt til. Det er jo tross alt ferie så det er jo viktig å slappe litt av før det kjøres på for fult igjen med skolen.

Men uansett: I dag ble det pannekaker med bacon til frokost, jeg vil tørre å påstå at det ikke kunne blitt en bedre start på ferien! Pannekaker må være det beste jeg vet og hvertfall til frokost ♥ Dagen kan ikke bli bedre med en sånn start.

Har du noen planer for vinterferien?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Berg og dalbane av følelser

• 25.02.2017, 21:37

Dagen i dag har gått i hundre og ti siden jeg våknet i morgest klokken 09:00. Når jeg vet at jeg skal på jobb klarer jeg ikke sove lenge og slappe av, har et indre stress som jeg vet kommer av at jeg er redd for å komme forsent. Stresset er ekstra stort siden jeg har fått ny jobb! På Mandag var jeg på jobbintervju hos New Yorker og dagen etter ble jeg ringt opp og fikk spørsmål om jeg ville ha jobben, og selvfølgelig ville jeg det!

Uken har vært en berg og dalbane av alle slags følelser på en gang, men herregud så spennende da! Jeg har fått ny jobb og ser virkelig frem til å bli kjent med alle mine nye kolleger og selvfølgelig gjøre en god jobb.

Nok jobbprat for denne gang!

Akkurat nå har jeg inntatt sengen min og skal prøve å få typen til å se Petter Uteligger med meg. Han har enda ikke sett serien og jeg syntes det er en serie alle burde se. Den viser hvor vanskelig enkelte har det, selv her i lille Norge. Jeg setter så inderlig pris på alt jeg har ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hva har du gjort i dag? ♥

Ingrid Kristiansen

En sprudlende glad jente fra Nordens Paris som vil vise litt mer av sin hverdag. Du vil kunne lese om alle de gode dagene, men også få et innblikk på de vonde.